-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29308 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

ايا اين كه بعضي ها ناقص متولد مي شوند بعضي سالم يا بعضي به جهنمميروندو بعضي به بهشت با عدل الهي و
تفاوت در كيفيت خلقت

انسانها نتيجه ولازمه حتمي

نظاممندي و قانونمندي جهان

هستي است; يعني:

1. نظام خلقت نظام علت و

معلول است و هيچ معلولي بدون

علت به وجود نميآيد وتخلف

هيچ معلولي از علت تامهاش ممكن

نيست (اصل ضرورت علي).

2. رابطه علت و معلول داراي

مكانيسم و ارگانيسم معين است و

چنان نيست كه از هر علتي، هر

معلولي قابل ايجاد باشد. به تعبير

ديگر هر علت معيني، معلول معيني

دارد; مثلا از علف خوردن گوسفند

بوعلي سينا درست نميشود و

آمريكاييها هم به خاطر قهوه

خوردن به كره ماه نرفتند (اصل

سنخيت علت و معلول). اگر دو

اصل فوق با ژرفكاوي دقيق

فلسفي مورد بررسي قرار گيرد

مشخص خواهد شد كه مثلا بينا يا

نابينا تولد يافتن يك فرد لازمهئ

مجموعه عللي است كه در به وجود

آوردن وي دست داشتهاند. در اين

امور عوامل بسيار متعددي

دخيلاند; حتي كيفيت آميزش

والدين، زمان، مكان، روحيات و

حالات رواني، وضعيت جسمي،

نوع و مقدار غذاهايي كه مصرف

كردهاند و ... هريك به سهم خود

نقشي در كيفيت تكوين جنين ايفا

ميكنند. دراين جا ممكن است

پرسش شود كه آيا خداوند

نميتواند باتفاوت چشمگيري كه

همه اين عوامل دارند، تاثير همه را

يكسان سازد؟ پاسخ آن است كه

چنين چيزي سر از تناقض

درميآورد; زيرا لازمه آن اين است

كه علت پديدهاي باشد و تاثير نكند

وعلت بودن و تاثير نكردن، تناقض

آميز است ويا معلولي بدون علت

پديدآيد و لازمه آن اين است كه كل

طرح نظام آفرينش به هم بخورد;

زيرا دراين صورت پديدآمدن هر

چيز، از هر امر نامربوطي محتمل

ميشود و آن گاه است كه از علف

خوردن بز بايد ابوعلي سينا پديد

آيد!! ( براي آگاهي بيشتر ر . ك:

((عدل الهي))، شهيدمطهري، بحث

راز تفاوتها)

امااين كه عدالت خدا در

محاسبه اخروي چگونه توجيه

ميشود؟ پاسخش اين است كه

خداوند، اعمال هركسي را به

تناسب نعمتهايي كه به او عطا

نموده (حتي نعمت هدايت

سلامتي امكانات مادي و معنوي)

محاسبه ميكند وميزان مسوئوليت

هركس به تناسب آنها است.در

روايت است كه: در قيامت براي

هركس سه ديوان گشوده ميشود:

پرونده حسنات، پرونده سيئات و

پرونده نعمات. به تعبير برخي از

انديشمندان ميزان كمال و سعادت

هركس در قيامت نسبت سود به

سرمايه است ( سرمايه + سود =

X). دقت در اين مساله نشان

ميدهد كه هيچ كسي به خاطر

فقدان و كاستيهاي غير اختياري،

از سعادت و كمالي محروم نخواهد

شد و هيچ كس هم بيدليل و گزافي

به مرتبهاي از مراتب بالا صعود

نخواهد يافت.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.